Wydział Promocji i Aktywności Społecznej
§ 18. Do zadań Wydziału Promocji i Aktywności Społecznej należy
w szczególności: .
1. W zakresie promocji powiatu:
1) opracowywanie i rozpowszechnianie materiałów promocyjno - informacyjnych
dotyczących Powiatu;
2) promowanie potencjału gospodarczego, kulturalnego i turystycznego Powiatu w kraju
i za granicą;
3) realizacja zadań wynikających ze współpracy Powiatu z partnerami zagranicznymi;
4) koordynacja działań wynikających ze współpracy placówek oświatowych Powiatu
z partnerami zagranicznymi;
5) podejmowanie działań wspierających rozwój przedsiębiorczości na terenie Powiatu;
6) organizacja. wspótorganizacja i koordynacja uroczystości powiatowych
i ponadpowiatowych związanych z rocznicami, świętami narodowymi i religijnymi;
7) organizacja i współorganizacja imprez artystycznych, różnorodnych kampanii oraz akcji
społecznych i charytatywnych;
8) współpraca z samorządami gminnymi w zakresie organizacji i współorganizacji
uroczystości, imprez edukacyjnych, sportowych i kulturalnych, obchodów rocznie i świąt
państwowych;
9) kompleksowa obsługa konwentu wójtów, szkoleń, zebrań i konferencji;
10) dokumentowanie fotograficzne oficjalnych wydarzeń, świąt i uroczystości;
11) przygotowywanie oficjalnych wystąpień, porozumień, zaproszeń, listów
okolicznościowych;
12) przygotowywanie folderów, dyplomów oraz infomacji imateriałów na potrzeby
organów powiatu;
13) prowadzenie kroniki powiatowej.
2. Wzakresie informacji publicznej iwspółpracy z mediami:
1) współpraca z mediami lokalnymi l regionalnymi;
2) prowadzenie i aktualizacja podmiotowej strony intemetowej Powiatu;
3) prowadzenie i aktualizacja Biuletynu Informacji Publicznej we współpracy z Wydziałami
Starostwa;
4) prowadzenie strony intemetowej dla inwestorów w ramach Punktu Obsługi inwestorów.
3. W zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi:
1) koordynacja współpracy Powiatu z organizacjami pozarządowymi;
2) organizacja prac i udział w pracach komisji konkursowej ds. dotacji dla organizacji
pozarządowych; _
3) opracowanie projektów rocznych programów współpracy samorządu powiatowego
z organizacjami pozarządowymi;
4) analiza potrzeb organizacji pozarządowych;
5) analizowanie możliwości realizacji zadań, wspieranie merytoryczne w realizacji zadań
i sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań Powiatu przez organizacje pozarządowe;
6) prowadzenie przy współpracy z pracownikiem do spraw kontroli lub audytu
wewnętrznego, na podstawie upoważnienia Zarządu, kontroli prawidłowości
wykorzystania udzielonych dotacji na realizację zadań powiatu przez podmioty nie
zaliczane do sektora tinansów publicznych i inne jednostki samorządu terytorialnego;
7) prowadzenie monitoringu źródeł pozyskiwania środków zewnętrznych i informowanie
organizacji pozarządowych o takich możliwościach;
8) prowadzenie konsultacji z organizacjami pozarządowymi dotyczących współpracy
z Powiatem oraz aktów normatywnych z zakresu działalności organizacji
pozarządowych; _
9) organizowanie zespołów o charakterze doradczo-inicjatywnym, złożonych
z przedstawicieli organizacji pozarządowych i przedstawicieli organów samorządu
i administracji powiatowej; _
10) prowadzenie podstrony internetowej, poświęconej współpracy Powiatu z organizacjami
pozarządowymi;
11) prowadzenie bazy danych o organizacjach pozarządowych;
14) realizacja działań wspierających organizację i promocję wolontariatu;
15) inicjowanie działań wspierających technicznie, szkoleniowo, informacyjnie organizacje
pozarządowe;
16) informowanie organizacji pozarządowych o planowanych kierunkach działalności
i współdziałania w celu zharmonizowania tych kierunków;
17) konsultowanie projektów aktów normatywnych w dziedzinach dotyczących statutowej
działalności organizacji pozarządowych;
18) organizowanie współpracy z samorządami gminnymi w zakresie tworzenia warunków
współpracy z organizacjami pozarządowymi;
19) pomoc w nawiązywaniu kontaktów międzynarodowych przez organizacje
pozarządowe;
20) podejmowanie działań zapewniających rozwój twórczości artystycznej oraz
amatorskiego ruchu artystycznego;
21) organizowanie we współpracy z organizacjami pozarządowymi działalności
w zakresie rekreacji oraz prowadzenie spraw związanych z tworzeniem odpowiednich
warunków materialno-technicznych dla jej rozwoju, w tym: "
a) popularyzacja walorów rekreacji ruchowej,
b) organizowanie zajęć, zawodów i imprez sportowo-rekreacyjnych,
c) szkolenie kadry instruktorów i kierowanie ich do prowadzenia zajęć rekreacyjnych,
tworzenie. utrzymywanie i udostępnianie bazy sportowo-rekreacyjnej.
4. Wykonywanie zadań z zakresu sprawowania nadzoru nad działalnością
stowarzyszeń i fundacji.
5. W zakresie objętym ustawą o sporcie prowadzenie:
1) ewidencji uczniowskich klubów sportowych i ewidencji klubów sportowych, których statut
nie przewiduje prowadzenia działalnościgospodarczej;
2) nadzoru i kontroli nad działalnością klubów i związków sportowych.
6. Wspieranie działań i monitorowanie wspólzawoclnictwa szkół iklubów sportowych
na szczeblu powiatowym objętych strukturami Powiatowego Szkolnego Związku
Sportowego i Powiatowego Zrzeszenia Ludowych Zespołów Sportowych.
7. Współdziałanie z Powiatowym Zrzeszeniem Ludowych Zespołów Sportowych
i Powiatowym Szkolnym Związkiem Sportowym w zakresie realizowanych przez nie zadań.
8. Przygotowanie i nadzór nad realizacją kalendarzy imprez integracyjnych,
prozdrowotnych, edukacyjnych, kulturalnych, sportowych i turystycznych w każdym roku
kalendarzowym.
9. Realizacja zadan Powiatu. jako organizatora biblioteki, związanych
z funkcjonowaniem i nadzorem nad Powiatową Biblioteką Publiczna w Vłfieluniu.
10. Realizacja zadań z zakresu oceny pracy kierowników instytucji kultury.
11.Koordynacja działań realizowanych przez instytucje kultury w obszarze
remontowym i inwestycyjnym.
12. Przygotowywanie i realizacja zadań związanych z pozyskiwaniem środków
finansowych na wspieranie zadań i rozwój działalności prowadzonej przez instytucje kultury
ze źródel resortowych, unijnych i pozarządowych.
13. Podejmowanie działań w zakresie przewidzianym ustawą o ochronie zabytków
i opieki nad zabytkami.