Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Wieluniu
Anna Zychla
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Wieluniu
tel. (43) 843 79 54
Starostwo Powiatowe w Wieluniu
Plac Kazimierza Wielkiego 2, (pokój 121)
98 - 300 Wieluń
Godziny przyjęć interesantów:
poniedziałek 7.30 - 15.00
środa 7.30 - 15.00
Powiatowy Rzecznik Konsumentów wykonuje zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony konsumentów.
Podstawę prawną działania Powiatowego Rzecznika Konsumentów stanowią przepisy ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów,
Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy w szczególności
- zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony konsumentów;
- występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony interesów i praw konsumentów;
- udzielanie konsumentom pomocy przy dochodzeniu roszczeń na drodze sądowej.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów może również: - sygnalizować Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów problemy dotyczące ochrony konsumentów, które wymagają podjęcia działań przez organy administracji rządowej;
- składać wnioski o zmianę lub stanowienie prawa miejscowego w sprawach ochrony konsumentów;
- występować z wnioskiem o ukaranie w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów.
RODO – informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych znajduje się pod adresem: https://www.powiat-wielun.finn.pl/bipkod/18849304