Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Wieluniu

Anna Zychla
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Wieluniu
tel. (43) 843 79 54

Starostwo Powiatowe w Wieluniu
Plac Kazimierza Wielkiego 2, (pokój 121)
98 - 300 Wieluń

Godziny przyjęć interesantów:
poniedziałek 7.30 - 15.00
środa 7.30 - 15.00

Powiatowy Rzecznik Konsumentów wykonuje zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony konsumentów.

Podstawę prawną działania Powiatowego Rzecznika Konsumentów stanowią przepisy ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów,

 Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy w szczególności

  • zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony konsumentów;
  • występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony interesów i praw konsumentów;
  • udzielanie konsumentom pomocy przy dochodzeniu roszczeń na drodze sądowej.
    Powiatowy Rzecznik Konsumentów może również:
  • sygnalizować Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów problemy dotyczące ochrony konsumentów, które wymagają podjęcia działań przez organy administracji rządowej;
  • składać wnioski o zmianę lub stanowienie prawa miejscowego w sprawach ochrony konsumentów;
  • występować z wnioskiem o ukaranie w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów.
     

RODO – informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych znajduje się pod adresem: https://www.powiat-wielun.finn.pl/bipkod/18849304