Projekt pn. „Absolwent ZS nr 2 w Wieluniu - nowe perspektywy w transformacji”

Dodano: 25 września 2024

Zarząd Powiatu w Wieluniu

informuje o otrzymaniu dofinansowania na projekt pn.

„Absolwent ZS nr 2 w Wieluniu - nowe perspektywy w transformacji”

współfinansowany ze środków Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji

w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego

2021-2027

Celem głównym projektu jest:

Celem projektu jest poprawa jakości kształcenia w Zespole Szkół nr 2 im. Jana Długosza

w Wieluniu w zawodzie technik mechatronik (TM) we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym na rzecz efektywnego wsparcia sprawiedliwej transformacji poprzez poprawę zdolności do zatrudnienia 70 (1K,69M) uczniów(U), podniesienie kompetencji/kwalifikacji zawodowych 7 nauczycieli (N) (6M,1K) oraz dostosowanie kierunków kształcenia szkoły do wymogów rynku pracy poprzez utworzenie i doposażenie pracowni szkolnych, organizację staży uczniowskich dla 60U, realizację dodatkowych zajęć rozwijających kompetencje zawodowe z zakresu mechatroniki oraz kompetencje kluczowe i proekologiczne dla 70U w terminie od 01.08.2024 do 31.07.2026.

 

Działania w projekcie:

Cel główny zostanie osiągnięty poprzez realizację działań wynikających z diagnozy:

 

1.      Doposażenie pracowni naukowych

Sale, w których odbywają się lekcje przedmiotów zawodowych w większości nie dysponują sprzętem którym powinny dysponować zgodnie z podstawą programową kształcenia branżowego.

Zaplanowano zakup wyposażenia dla zawodu T.Mechatronik, obejmujące m.in.:

• tokarkę dydaktyczną CNC z dwoma wymiennymi systemami sterowania +oprzyrządowanie niezbędne do pracy,

• frezarkę dydaktyczną CNC z dwoma wymiennymi systemami sterowania+ oprzyrządowanie niezbędne do pracy,

• małą frezarkę dydaktyczną z interfejsem do współpracy z robotem spełniającym wymogi CKE w zakresie robotyki. Z automatycznym uchwytem materiału obrabianego dostosowanym do automatyzacji produkcji z komputerem dedykowanym do obrabiarki,

• małą tokarkę dydaktyczną z interfejsem do współpracy z robotem spełniającym wymogi CKE w zakresie robotyki. Z automatycznym uchwytem materiału obrabianego dostosowanym do automatyzacji produkcji z komputerem dedykowanym do obrabiarki

•ramię robota zgodne z wymogami CKE w zakresie robotyki z dodatkową osią dostosowane do współpracy z mini frezarką i mini tokarka wraz z magazynem części oraz dwoma polami odkładczym z paletką na elementy toczone i frezowane z komputerem dedykowanym do obrabiarki

• Sprężarkę do zestawu egzaminacyjnego

• Sterownik PLC S7-1200 z panelem 7

• Oprogramowanie wirtualne laboratorium mechatroniki

• Stanowisko do regulacji temperatury sterowane sterownikiem PLC 3 sztuki

• Drukarkę 3D do drukowania elementów manipulacji

• Pracownię egzaminacyjną-Zestaw egzaminacyjny ze stołem laboratoryjnym

• Zestaw tworzący model linii produkcyjnej

Oraz inne pomoce dydaktyczne do kształcenia zawodowego na tym kierunku ujęte w budżecie.

 

2. Dodatkowe zajęcia zawodowe, kursy i szkolenia dla uczniów

Łącznie w zadaniu będzie brało udział 70U(1K,69M). Jeden uczestnik może brać udział w kilku kursach/zajęciach.

Kursy mają na celu zdobycie dodatkowych umiejętności zwiększających ich szanse na rynku pracy.

Zaplanowano realizację kursów:

1. Kurs - Podstawy pneumatyki przemysłowej - 21 godzin dla 20 osób,

2. Kurs Spawania Metodą MMA - 145 godzin dla 20 osób,

3. Kurs Spawania Metodą MAG - 145 godzin dla 20 osób,

4. Elektropneumatyka przemysłowa - 21 godzin dla 20 osób,

5. Budowa i obsługa elementów i układów hydrauliki siłowej - 24 godzin dla 10 osób,

6. Programowanie robotów przemysłowych - 38 godzin dla 20 osób,

7. Programowanie sterowników logicznych kurs podstawowy - 35 godzin dla 10 osób,

8. Czujniki w aplikacjach przemysłowych - 14 godzin dla 10 osób

9. CAD- i druk 3D- projektowanie modeli bryłowych, złożenia, dokumentacja 2D przygotowanie plików do kolejnych programów CAx , obsługa drukarki 3D wydruki - 24 godzin dla 20 osób,

10. CNC- szkolenie z podstaw obsługi obrabiarek CNC, czytanie dokumentacji, tworzenie dokumentacji technologicznej, dobór technologii, dobór narzędzi i parametrów obróbki - 24 godzin dla 20 osób

11. CAM- obsługa programów do generowania kodów na obrabiarki CNC w oparciu o model bryłowy i dokumentację płaską - 16 godzin dla 20 osób

12. Wytwarzanie CNC- przygotowanie projektów pod frezowanie i druk 3D celem dalszych metod wytwarzania termoformowanie, metoda traconego modelu, formy silikonowe, wtrysk termoplastyczny - 24 godzin dla 30 osób

Szkolenia z automatyki:

1. Programowanie w programie Grafcet - 16 godzin dla 20 osób

2. Programowanie sterowników PLC–podstawy - 16 godzin dla 20 osób

3. Programowanie sterowników PLC-sieci przemysłowe i napędy elektryczne - 24 godzin dla 20 osób

4. Elektropneumatyka - 16 godzin dla 20 osób

Wirtualne laboratorium

1. Obsługa programu RobLAB - 8 godzin dla 20 osób

2. Programowanie robotów przemysłowych - 8 godzin dla 20 osób

3. Programowanie zautomatyzowanych stanowisk produkcyjnych na linii MiniLAB100 - 16 godzin dla 20 osób

4. Zestawienie i programowanie zrobotyzowanych linii produkcyjnych oraz zrobotyzowanych linii wytwarzania - 8 godzin dla 20 osób

Zajęcia dodatkowe przygotowujące do egzaminu zawodowego TM 70 osób x 60 godzin razem 420 godzin.

 

3.      Zajęcia dodatkowe z kompetencji kluczowych

Łącznie w zadaniu będzie brało udział 70 U (1K i 69M). Zajęcia mają na celu zdobycie dodatkowych umiejętności w zakresie kompetencji kluczowych oraz przygotowania do zdania egzaminu maturalnego (matematyka, j. angielski). Program zajęć wykracza ponad podstawę programową. Zaplanowano realizację następujących zajęć dodatkowych prowadzonych przez nauczycieli w ramach godzin ponadwymiarowych:

1. Zajęcia z języka angielskiego 32 osoby (4gr. po 8 osób) x 30 h = 120 h,

2. Zajęcia z matematyki 32 osoby (4gr. po 8 osób) x 30 h = 120 h,

3. Zajęcia z informatyki 32 osoby (4gr. po 8 osób) x 30 h = 120 h,

Łącznie zrealizowanych zostanie 360 h zajęć.

 

4.      Klimat

W ramach projektu będą prowadzone również zajęcia proekologiczne mające na celu uporządkowanie i rozszerzenie wiedzy proekologicznej oraz zaznajomienie uczniów z rozpoczynającym się procesem transformacji regionu.

Zajęcia proekologiczne zaplanowano dla 70 os, (7 grup po 10 osób) x 10 h = 70 h tj. dla wszystkich uczniów biorących udział w projekcie.

 

5.      Doradztwo zawodowe i pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla uczniów

Uzupełnieniem działań w projekcie jest rozwój doradztwa edukacyjno-zawodowego w ZS nr 2 poprzez organizację grupowych zajęć z doradcą zawodowym dla 70U (1K, 69M) 7grup po 10 osób) x 10 h na grupę= 70 h oraz zajęcia indywidualne z doradcą 70 os x 4 h/osobę = 280 h.

Program doradztwa zgodny z diagnozą (poruszanie się po rynku pracy określenie mocnych stron, umiejętności, określenie predyspozycji zawodowych oraz zainteresowań, planowanie kariery, tworzenie dokumentów aplikacyjnych).

Realizując zajęcia z doradztwa zawodowego uczniowie zyskają wyższą świadomość potrzeb rynku pracy i własnego rozwoju zawodowego oraz umiejętność analizowania sytuacji na rynku pracy.

 

6.      Staże uczniowskie dla uczniów  

Projekt zakłada współpracę szkół lub placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie zawodowe z ich otoczeniem społeczno-gospodarczym- staż uczniowski.

Szkoła współpracuje z pracodawcami na terenie Powiatu Wieluńskiego i okolic. Uczestnicy projektu (min. 60 osób) wezmą udział w stażach uczniowskich w wym.150 h/ucz.

 

7.      Doskonalenie nauczycieli z zakresu szkoleń/kursów/ studiów

Nauczyciele uczący w ZS nr 2 potrzebują wsparcia w zakresie nabycia nowych kwalifikacji/kompetencji niezbędnych do prowadzenia zajęć z zakresu kształcenia zawodowego na kierunku technik mechatronik.

W ramach projektu zaplanowano:

1. Przeprowadzenie szkoleń dla kadry z zakresu obsługi wyposażenia i zakupionego sprzętu -

    24 godzin dla 7 nauczycieli.

2. Szkolenia „Napędy i sterowanie hydrauliczne w maszynach i urządzeniach” - 21 godzin dla

    7 nauczycieli

3. Szkolenie „Czujniki w aplikacjach przemysłowych” - 14 godzin dla 5 nauczycieli,

4. Szkolenie z przygotowania plików i druków 3D – 18 godzin dla 7 nauczycieli,

5. PROGRAMOWANIE SIEMENS SIMATIC S7-1200 W TIA PORTAL – POZIOM 1 - 35 godzin dla 5 nauczycieli,

6. PROGRAMOWANIE SIEMENS SIMATIC S7-1200 W TIA PORTAL – POZIOM 2 - 35 godzin dla 5 nauczycieli,

7. Szkolenie - FUNKCJE MOTION CONTROL STEROWNIKA S7-1500T – 35 godzin dla 5 nauczycieli

8. Studia podyplomowe - AUTOMATYZACJA, ROBOTYZACJA I CYFRYZACJA

    PROCESÓW PRODUKCYJNYCH (ARICPP) – 220 godzin dla 1 nauczyciela.

 

Rezultaty w projekcie (wskaźniki produktu i rezultatu):

1.      Całkowita liczba osób objętych wsparciem: 77 (2-k; 75-m)

2.      Liczba osób biernych zawodowo objętych wsparciem w programie: 70 (1- k; 69-m)

3.      Liczba osób pracujących, łącznie z prowadzącymi działalność na własny rachunek, objętych wsparciem w programie: 7 (1-k; 6-m)

4.      Liczba osób w wieku poniżej 18 lat objętych wsparciem w programie: 26 (1-k; 25-m)

5.      Liczba osób w wieku 18-29 lat objętych wsparciem w programie: 44 (0-k; 44-m)

6.      Liczba osób z wykształceniem co najwyżej średnim I stopnia (ISCED 0-2) objętych wsparciem w ramach programu: 70 (1- k; 69-m)

7.      Liczba osób z wykształceniem wyższym (ISCED 5-8) objętych wsparciem w ramach programu: 7 (1-k; 6-m)

8.      Liczba uczniów i słuchaczy szkół i placówek kształcenia zawodowego objętych wsparciem: 70 (1- k; 69-m)

9.      Liczba uczniów szkół i placówek kształcenia zawodowego uczestniczących w stażach uczniowskich: 60 (1–k; 59-m)

10.  Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym: 70 (1–k; 69-m)

11.  Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem

Wartość docelowa ogółem: 7 (1-k; 6-m)

12.  Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem: 1

13.  Liczba wspartych szkół kształcenia zawodowego i ustawicznego: 1

14.  Liczba projektów, w których wnioskodawca posiada siedzibę, filię lub oddział na terenie obszaru transformacji określonego w Terytorialnym Planie Sprawiedliwej

Transformacji Województwa Łódzkiego: 1

15.  Liczba zrealizowanych godzin stażu uczniowskiego: 9 000

16.  Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje po opuszczeniu programu: 65 (1–k; 64-m)

17.  Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu:60 (1–k; 59 -m)

18.  Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali

kwalifikacje po opuszczeniu programu: 6 (1-k; 5-m)

19.  Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje cyfrowe po opuszczeniu programu: 26 (1-k; 25-m)

 

 

Dofinansowanie projektu z UE: 2 619 800,87 zł                                                

Całkowita wartość projektu : 3 082 118,68 zł

 

 

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

 

 

Harmonogramy wsparcia i dokumenty rekrutacyjne znajdują się na stronie szkoły

https://www.dlugosz.wielun.pl/index.php/pl/